The concepts you have to know to write these sentences represent the most difficult material on the final exam, which focuses primarily on Unit 6. This test is very difficult. :^o
1. I'm going to be a good student.
2. Do you know Jules? Yes, he's a very nice boy.
3. [Are] you coming to school for the dance? [Use inversion]
4. It's not him. It's you.
5. You [formal] play the piano, don't you?
6. Which car? Their car? No, Marie's blue car.
7. We come from the hotel.
8. Philippe buys this pen.
9. He is not more intelligent than you [are].
10. My neighbors are American.
11. I take my son to the store and he takes his bike.
12. What do you have to do Friday night? [don't use "il faut"]
13. There isn't a television at my house.
14. I need to study, but I don't want [not vouloir. "have envy of"] to do that!
1. Je vais être une bonne élève.
206, 84, 175
2. Tu connais Jules? C'est un garçon très sympathique.
31, 28, 165
3. Viens-tu à l'école? You go
218 Inversion is a good way to ask questions. Parlez-vous français? SK vous parlez . . .
4. Ce n'est pas lui. C'est toi.
221
5. Vous jouez du piano, n'est-ce pas?
220
6. Quelle voiture? Leur voiture? Non, la voiture bleue de Marie.
271, 232, 228
7. Nous venons de l'hôtel.
218
8. Philippe achète ce stylo-ci.
268, 270
9. Il n'est pas plus intelligent que toi.
280
10. Mes voisines sont américaines.
230, 84, 19
11. J'amène mon fils au magasin et il apporte son vélo.
269, 230, 229 apporter is for objects. amener is for people
12. Qu'est-ce que tu dois faire vendredi soir?
78 dois=must; il faut=have to/must; avoir besoin=need to
13. Il n'y a pas de télévision chez moi.
144, 221, 381
14. J'ai besoin d'étudier, mais je n'ai pas envie de faire ça.
286
No comments:
Post a Comment